Expressen näthatar och utmålar en känd advokat som nazistsympatisör

I fredags väcktes åtal mot den kriminella chefredaktören för hatsajten Expressen. Han åtalas för grovt förtal vid Stockholms Tingsrätt.

wpid-wp-1445027062550.jpg

Mattsson gillar nämligen inte att man säger emot och vågar ifrågasätta hans arbetsmetoder som baseras till en stor del på lögner , brottslighet och förtal.

CRtqyECWEAAzl7e

I går näthatade han advokaten från advokatfirma ”Defense”. Anledningen till detta var både själva åtalet och att advokaten en gång har ”lånat sig till” att ”ta ställning för en nazist inom Svenska motståndsrörelsen”.  I verkligheten hade advokaten blivit förordnad av Stockholms tingsrätt som offentlige försvarare.

Inlägg raderades efter några timmar från Expressen men har kommit tillbaka på Medievärlden

Nu svarar advokaten via sin blogg

”Jag vill att Expressen och Mattsson förstår att jag i min advokatgärning är sprungen ur ett rättvisepatos med hårda bataljer, vilket definierar den advokat jag är idag. Jag ser inte mitt yrke enbart som en födkrok. Jag, Karl Emil och Kamo kommer aldrig att vika oss för Expressens och Mattssons ovärdiga smutskastningsmetoder.”

”I en perfekt värld kanske Mattsson på sikt inser att attack inte var det bästa försvaret. För Mattssons lilla offentliga smutskastning av mig gav mig blodad tand. Och han har en oväntat arbetssam vinter som väntar. Den som följer bloggen får veta vad jag menar.”

Det här inlägget postades i Allmänt, Media, Sverige och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

