Slut på rasismen i Sverige – Här är de nya hudfärgade plåstren

Nu kan vi alla andas ut – rasismen är BORTA !!!

Christina Löwenström (M) och Camilla Hedberg tyckte att det var nog och tillsammans lyckades de hitta en leverantör i USA. Och nu har de fått agenturen för Norden och lyckats sälja in produkten till ett svenskt apoteksbolag.

yy-jpg

Jag kände igen problemet eftersom jag själv är mörkhyad – förklarar Christina Löwenström.

Det är klart att om jag får ett sår på näsan till exempel, så sticker det ut om jag har ett vitt plåster. Det finns ett stort intresse för mörkare hudplåster, både från barn och vuxna -säger Christina Löwenström.

Christina Löwenström är politiker för Moderaterna och är bland annat tredje ersättare i riksdagen och ledamot i stadsdelsnämnden Majorna-Linné. Men plåsterinitiativet har inga politiska förtecken menar hon.

Det här gör jag för att jag har tre barn som är mörka. Inte för att pusha mig själv som politiker. Det handlar om att alla ska vara inkluderade i samhället.

Foto: SVT

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Slut på rasismen i Sverige – Här är de nya hudfärgade plåstren

  1. Ninna Kemble skriver:

    Sluta med ordet ”Rasism”. Ni gör er löjliga.
    Vad är problemet Ni känt till?
    Alla har vi olika färger på hår, hud o naglar.
    Alla är unika men på insidan ser vi lika ut men på utsidan: olika.
    Tag edra barn omhand och väx upp någon gång och visa att ni är vuxna somkan ta ansvar för edta egna och familjens liv.

    Hahahaha ”vi kan andas ut”
    Ja det gör jag, när ni slutar kalla mig rasist resp nazist, fär att jag är ljus i hår och hud. Vill aldrig höra det igen.

    Gilla

  2. michael skriver:

    Mamma, mamma jag vill ha ett sånt negerplåster 😉

    Gilla

  3. Anita skriver:

    Så jäkla löjligt.
    Jaha, och så dök riksidioten Camilla Hedberg med upp. 😦
    Allt är ta mig fan rasistiskt i dag.
    Jag vill inte ha svart lakrits, jag vill ha vitt lakrits. Finns det? (Ironi)

    Gilla

Kommentera

